Kok hilang dicari, kok tertimbun di kokeh, kok tertanam digali, kok dianjak layu, kok dicabut mati, kok tibo di mato jangan dipicingkan,kok tibo di dado jangan dibusungkan, kok tibo di poghout jangan dikompihkan. yang senteng dilabuhkan, yang panjang dikorek, yang pendek disambung, yang bocor di tampal, yang tirih dibotulkan....

Wednesday, November 10, 2010

Mane perginya Ustaz/Ustazah sekolah nii

Sudah lama saya memendam rasa untuk menimbulkan isu ini. Namun masih memberi peluang jika ada sesiapa yang ingin membetulkannya. Dah lebih setahun saya lihat papan tanda ini tapi masih belum ada yang merasa pelik atau ganji. Saya pun berkesempatan untuk mengambil gambar surau sebuah sekolah di Ampangan yang saya rasa tidak betul.. Malangnya tak ada ke ustaz/ ustazah yang mengajar di sekolah tu perasan akan kesilapan papan tanda tu yang saya fikir perkara asas. Tak kan tak de seorang pun tahu ejaan solat dalam jawi/ arab. harap sesape yang berkenaan dapat membetulkannya..

No comments:

Post a Comment